اخبار و بلاگ

تست بینایی سنجی آنلاین در اینترنت

تست بینایی سنجی آنلاین در اینترنت

بینایی یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداست و مراقبت از بینایی و چشمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو باید به صورت سالانه تست بینایی سنجی انجام شود. اما با توجه به مشاغل کار و زندگی، شاید وقت آن نشود که هر سال در زمان معینی برای تست بینایی سنجی به پزشک برویم. اما جای هیچ نگرانی نیست؛ چرا که امکان انجام تست بینایی سنجی آنلاین در اینترنت نیز وجود دارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود قابلیت‌های جدید و نوآورانه به دنیای تکنولوژی همه چیز اینترنتی شده. یعنی شما می‌توانید به راحتی و فقط با داشتن گوشی، تست چشم پزشکی آنلاین و تست بینایی سنجی آنلاین در اینترنت را انجام دهید.

در یک دهه اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در صنعت تکنولوژی صورت گرفت و شاهد این بودیم که تمامی کارهایی که قبل‌ها باید با حضور فیزیکی خودمان انجام می‌شد، الآن دیگر به صورت آنلاین انجام می‌شوند. یکی از این کارها تست بینایی سنجی است. از این رو ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار قصد داریم قابلیت تست بینایی سنجی آنلاین در اینترنت را به شما معرفی کنیم.

تست بینایی سنجی آنلاین چیست؟

تست چشم پزشکی آنلاین در سطح اینترنت و در بستر وب‌سایت‌ها و یا اپلیکیشن‌های مختلف انجام می‌شود. این تست بینایی سنجی آنلاین انواع مختلفی دارد و دلیل تفاوت انواع مختلف آن، روش‌های برگذاری تست‌ها در سایت‌های مختلف است. تست‌های بینایی سنجی آنلاین بسته به سایتی که استفاده می‌کنید متفاوت است. شما می‌توانید برخی از تست بینایی سنجی آنلاین را مستقیماً روی کامپیوتر و لپ‌تاپ انجام دهید، در حالی که برخی دیگر ممکن است از شما بخواهند از یک برنامه تلفن همراه برای انجام تست استفاده کنید.

توجه: این سایت‌ها فقط بینایی شما را بررسی می‌کنند و برای دریافت نسخه باید حتما به پزشک مراجعه کنید، یا می‌توانید نتایج تست بینایی سنجی آنلاین که انجام دادید را برای پزشک خود ارسال کنید تا بر اساس آن نسخه شما را بنویسد.

تست بینایی سنجی آنلاین چیست

تست بینایی سنجی آنلاین چیست

آیا قابلیت بینایی سنجی آنلاین وجود دارد؟

اگر به آزمایش بینایی خود به صورت آنلاین فکر می‌کنید، باید سن و سابقه پزشکی خود را نیز در نظر بگیرید. تست‌های بینایی سنجی آنلاین معمولاً یک گزینه عملی و مناسب برای بزرگسالان سالم بین ۱۸ تا ۳۹ سال است. به طور کلی این تست‌ها گزینه مناسبی هستند اگر:

۱- قبلاً یک معاینه جامع چشم داشته‌اید: یک معاینه حضوری مشکلات جدی را رد می‌کند تا بتوانید روی آزمایش بینایی خود تمرکز کنید. اگر نیازهای بینایی پیچیده یا نامنظمی دارید، احتمالاً می‌خواهید به جای استفاده از ابزارهای آنلاین، ویزیت منظم با چشم پزشک را انتخاب کنید.

۲- شما نسخه چشمی موجود دارید: تست‌های بینایی آنلاین در صورتی مؤثرتر هستند که از قبل ایده‌ای داشته باشید که چه چیزی را باید انتظار داشته باشید یا می‌خواهید از این آزمایش چه چیزی به دست آورید. برای مثال، ممکن است نسخه‌ای برای لنزهای اصلاحی دریافت کنید و بعدا متوجه شوید که به اندازه کافی قوی نیست. به جای وقت گذاشتن برای قرار ملاقات دیگر با چشم پزشک، می توانید بینایی خود را به صورت آنلاین آزمایش کنید تا نسخه خود را به روز کنید و لنزهای جدید دریافت کنید.

۳- هیچ خطری برای بیماری های چشمی مانند فشار خون بالا یا دیابت ندارند.

اگر با هیچ یک از این معیارها مطابقت ندارید، بهتر است برای معاینه جامع چشم به چشم پزشک مراجعه کنید.

امکان بینایی سنجی آنلاین وجود دارد

امکان بینایی سنجی آنلاین وجود دارد

آیا امکان تست چشم پزشکی آنلاین برای دریافت عینک وجود دارد؟

از طریق تعدادی از وب سایت‌ها می‌توانید یک معاینه آنلاین چشم برای عینک دریافت کنید. این تست‌ها بسیار ساده هستند. برخی از وب سایت ها نیز وجود دارند که به شما نسخه می‌دهند و همچنین به شما امکان می‌دهند عینک یا لنز جدید سفارش دهید. اما معمولا بر اساس تجربه، اکثر سایت‌ها برای تست بینایی سنجی آنلاین و تست چشم پزشکی آنلاین عینک طبی نیز ارائه می‌دهند.

تست بینایی سنجی آنلاین چگونه انجام می‌شود؟

برای شروع، به یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند و همچنین فضای کافی برای نشستن نیاز دارید تا بتوانید دید از راه دور خود را در طول تست بررسی کنید. همچنین، مطمئن شوید که عینک‌های طبی یا لنزهای فعلی خود را در دسترس داشته باشید زیرا احتمالاً آن‌ها را برای آزمایش استفاده می‌کنید.

توجه داشته باشید که برخی از وب سایت ها یا برنامه‌ها فقط می‌توانند دید شما را بررسی کنند. بنابراین اگر نتایج نشان می‌دهد که ممکن است مشکلی داشته باشید، همچنان باید برای محکم کاری به چشم پزشک مراجعه کنید.گرچه، سایر وب سایت‌ها و برنامه‌ها می توانند نسخه‌هایی برای عینک و لنزها ارائه دهند.

آیا تست بینایی سنجی آنلاین دقیق هستند؟

تست‌های بینایی سنجی آنلاین هنوز یک فناوری جدید هستند و مطالعات کافی برای نشان دادن مقایسه آن‌ها با معاینه‌ای که توسط چشم پزشک انجام می‌شود، وجود ندارد. به همین دلیل است که پزشکان هنوز در مورد صحت تست چشم پزشکی آنلاین نظرات متفاوتی دارند.

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که دقت تست بینایی سنجی آنلاین شما به این بستگی دارد که آیا تست را درست انجام داده‌اید یا خیر. از آنجایی که این تست را خودتان در منزل انجام می‌دهید، بنابراین پزشک و متخصصی بر نحوه اجرای تست ناظر نخواهد بود و امکان اشتباه انجام دادن تست وجود دارد.

که از این بابت هم جای نگرانی وجود ندارد چرا که در این وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تست بینایی سنجی آنلاین، نحوه انجام تست به صورت ویدیو، عکس و متن قرار داده شده است. بنابراین شما می‌تواند با دیدن راهنمای تست چشم پزشکی آنلاین در این سایت‌ها، تست را به بهترین شکل انجام دهید و از سلامتی چشمان خود مطمئن شوید.

بینایی سنجی سنتی

بینایی سنجی سنتی

مزیت‌های تست بینایی سنجی آنلاین

مزایای کلی انجام تست چشم پزشکی آنلاین و در اینترنت عبارتند از:

۱- صرفه جویی در هزینه: شما با انجام این تست به صورت آنلاین قطع به یقین در هزینه‌ها صرفه جویی خواهید کرد. چرا که هزینه رفت و آمد به مطب پزشک را قطع خواهید کرد. البته در مواردی نیز ممکن است برخی از نرم‌افزارهای انجام تست بینایی سنجی آنلاین، مبلغ بالاتری از شما دریافت کنند. اما خب در کل هزینه تست آنلاین کم‌تر خواهد بود.

۲- صرفه جویی در زمان: قطعا هیچ شخصی دوست ندارد در مطب پزشک و یا راهروی بیمارستان منتظر بنشیند. یکی از مزیت‌های انجام تست بینایی سنجی در اینترنت و به صورت آنلاین همین مورد است که دیگر وقتتان را در انتظار هدر نخواهید داد.

بهترین سایت‌های تست چشم پزشکی آنلاین

پیدا کردن یک سایت مورد اعتماد شاید در نگاه اول، امری سخت به نظر برسد. تا اینجا درباره قابلیت‌های این سایت‌‎ها و امکان انجام تست بینایی سنجی با آن‌ها صحبت کردیم. در ادامه بهترین گزینه‌ها را از بین این سایت‌ها که به شما برای تست بینایی سنجی آنلاین کمک می‌کنند، آورده‌ایم. ما با گشت و گذار در فضای اینترنت و بررسی‌ها، از بین تعداد زیاد از وب‌سایت‌های پولی و نیازمند خرید اشتراک، ۲ سایت رایگان را برای شما آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

۱- Eyecarelive برای تست چشم پزشکی آنلاین

Eyecarelive برای تست چشم پزشکی آنلاین

Eyecarelive برای تست چشم پزشکی آنلاین

در بین وب‌سایت‌های مناسب برای انجام تست چشم پزشکی آنلاین، سایت Eyecarelive یکی از پیشرفته‌ترین سایت‌هایی بود که به بهترین شکل ممکن تست بینایی سنجی آنلاین را انجام می‌دهد و نتایج را به صورت رایگان و کامل تقدیمتان می‌کند. این تست بینایی، یک ابزار آنلاین است که به شما اطلاعات سریعی از وضعیت فعلی بینایی شما می‌دهد. نمره کامل بینایی در این وب‌سایت ۲۰/۲۰ گرفته می‌شود.

نحوه آغاز تست چشم پزشکی آنلاین در این وب‌سایت:

  1. برای شرکت در آزمون، از طریق لپ تاپ یا گوشی هوشمند در سایت ثبت نام کنید.
  2. تست‌ها ساده هستند و شامل دستورالعمل‌های آسان برای پیمایش در هر مرحله هستند.
  3. دسترسی به نتایج آزمون به محض اتمام تست و اشتراک گذاری آن با چشم پزشک شما.
  4. با هر آزمون، راهنمایی دریافت خواهید کرد تا به شما در درک نتایج آزمون کمک کند.
  5. هر گونه سوال یا نگرانی را می‌توان از طریق مشاوره مجازی با چشم پزشک در میان گذاشت.

ورود به سایت

۲- ZEISS برای تست بینایی سنجی آنلاین

ZEISS برای تست بینایی سنجی آنلاین

ZEISS برای تست بینایی سنجی آنلاین

یکی دیگر از محبوب‌ترین ابزارها در تست چشم پزشکی آنلاین، وب‌سایت Zeiss.com است. این ابزار با ارائه بهترین برنامه آنلاین در سطح اینترنت برای بینایی سنجی، موفق به جذب کاربران بسیاری شده است.

این ابزار توسط کارشناسان ZEISS توسعه داده شده است و به شما امکان می‌دهد چشمان خود را به روشی آسان و سریع و مهم‌تر از همه به صورت رایگان آزمایش کنید. در پایان آزمایش، توصیه‌ای دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد آیا باید برای مشاوره حرفه‌ای با یک بینایی‌شناس ZEISS مشورت کنید.

ورود به سایت

در آخر

ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار درباره یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های موجود در زمینه چشم پزشکی یعنی تست بینایی سنجی آنلاین صحبت کردیم. همانطور که در این مقاله خواندید شما از این به بعد می‌توانید هر جا که باشید، فقط با یک گوشی هوشمند و یا رایانه، این تست را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.